a gentle reminder

Ocak 29, 2008

 

solved

kalkiyorum ve evin icinde biraz dolaniyorum. soguk taslarda dikiliyorum bir sure. uyanmaliyim. bi sigara buluyorum ve ocaktan yakmayi akil edebilecek kadar saskinligimi atlatabildigimi farkediyorum. uyku. tek istedigim sey uyku. esyalarimi ust uste diziyorum ve bavuluma tikiyorum. annemin yanina uzaniyorum tekrar. alarmi kuruyorum. on dakika kadar daha uyuyabilirim. ama dondugum anlar izin vermiyor. sirtimi opuyor, sag omuzumdan omuriligime uzanayaziyor dudaklari, irkiliyorum. 'yuzune dokunmak istiyorum'. annem o an uyaniveriyor ve 'bavulunu hazirladin mi kizim' diye soruyor bana. 'hazirladim anne'. peki ben ne zaman hazir olacagim. ezan basliyor. ezan mazeret oluyor sabahin serinligi ve hava aydinlanmadan yola cikmanin tedirginligi ile ustume coken bu agirliga. yillar oncesi gordugum bir ruyayi hatirliyorum. ruya o kadar karanlik ki bir seyleri gorebiliyor olduguma sasiyorum. sesler cok canli. bir guruh toplanmis gulusuyor. kimse susmayacak sanki. kimse ne sussa, ne gulumsemese de bir sey olmayacak sanki. oradaki her insan, herkesi 'kendiymis' gibi hissediyor cunku. orada sadece bir 'ben' var ve kim oldugunu kimse dusunmuyor. sadece orada olmasi onemli olan. sadece orada oldugu hissedilen. bir insan gibi ama oldukca da kalabalik. varlik baska bir yerde degil. gozlerimi kapattigim an duracagim yer yine orasi. mutluluk baska benlere ulasmakla mi mumkun sadece. ama bazi insanlar kendilerini sadece ruyalarinda hatirliyorlar. uyaniyorlar ve iyi ve akilli gorunmek icin yapma gulumsemelerine ve sozlere geri donuyorlar. ne kadar yazik. amma da sehirli. ne istiyorlar hayattan. ne elde edeceklerini umuyorlar. oylesini ya da boylesini. ama hic kendisini degil. uykuda kacabileceklerini umuyorlar. ruyalarda bile unutacaklar ya kendilerini. mustehak olacak. o iste, geberttigi cocuklarini hayati boyunca aramaya mahkum olan kadin gibi arayacaklar bir bir katlettikleri benliklerini. ve yardim etmek icin birkac joker disinda kimse olmayacak yanlarinda. o jokerleri de harcayarak ulasacaklar dipsiz yalnizliklarina.

ben bir bahcede, ellerimi gobegimde birlestirmis, yine bulutlari izliyor olacagim. deniz bocekleri saclarima uzaniyor olacak. gokyuzunu izlemeyi ne cok sevdigimi biliyor olacagim. gunesi bile golge olmakla suclayacagim uzandigim diyarlara.

anahtarlari masaya birakip evden cikiyorum. sanki son kez yapiyormusum gibi. sanki daha once hic son kez yaptigimi sandigim zamanlari hatirlamazmisim gibi.

Comments:
cok usumek
 
Bu yorum yazar tarafından silindi.
 
there's a place i've been told, and when i grow old i may go there,
i've been told that my family's bones may lie under the snow there,
and with my little bag, and with my little dog,
who sleeps on my chest when he can't find a hole in a log,
and when i go, my dog will know to leave his old fellow and find a new pillow, far from the chill of the cold acre.

now there's a hillydale here and a lilydale there where there's joy in the living, in voices that ring in the air

i'd stay there but sooner or later i'd have to go, where i don't know,
but when a dog knows it's on him he doesn't ask why he just goes,
and when i go my bones will know, to pick up and follow the wagon that rolls on the cold acre...

my heart is a cold acre, in my chest is a cold acre,
i don't grow any good anymore though i've seeded my soul with
all kinds of love, that it aches so...

though i wake from them mouthing they leave me not able to talk,
these dreams are not nightmares but realms i've been choosing to walk,
with my little bag, and with my little dog,
who rests on my stomach and barks at the oncoming fog,
o but when i go, with my lot in tow,
like a vampire carry my piece of the earth to the place of my death from the plots of my birth...

my heart is a cold acre, in my chest is a cold acre,
i know any good anymore from the bad except there's one that you have and one that you had,
o grow, grow, grow, grow, grow,
and plant me in the only place i know,
that's the cold acre.

yanlis sarkiyi post etmisim. öhöm.
 
'hazirladim anne'. peki ben ne zaman hazir olacagim.
---

Mesele hazır olmamaktı. Yanlış anlamışız şimdiye kadar. Tüm bir düşünce çadırını yıkmak lazım şimdi.
 
yeni yazı yazsan ne güzel olur.
 
Yorum Gönder



<< Home

Archives

10/2006   11/2006   12/2006   01/2007   02/2007   03/2007   04/2007   05/2007   06/2007   07/2007   09/2007   11/2007   12/2007   01/2008   05/2008   06/2008   09/2008   10/2008   03/2009   05/2009   09/2009   01/2010   08/2010  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?