a gentle reminder

Mart 06, 2007

 

youtube ve paralel evrendeki kurbanlar.

turkiye'den youtube'a erisimin engellenmesi saka gibi gozukuyor bana. lutfen biri dogru olmadigini soylesin. yasadigimiz yili bana bir hatirlatsin. beni bir cimdiklesin, bir sey?

yani bu nasil bir cinayettir sasip kaliyorum hakikaten. milyonlarca insan ordan binlerce video izliyor her gun. ben bir suru sey ogreniyorum misal (procrastination yaptigimdan diger bir suru seyi de ogrenmekte gec kaliyor olsam da). yani orda da bir sekilde sansur olsa da, "ifade ozgurlugu"nun (aka "free speech") nefis bir sekilde isleyebildigi bir portal. zaten televizyon medyasi dedigin ne kadar ozel sektorlerle isliyor gibi gorunse de gayet yanli oldugu bilinen bir alem. bu durumda, belki de her yandan, her kafadan cikan sesleri duyabileceginiz tek yer internet (kontrol edilmesi olanaksiz bir sanal sivil toplumu). ve internete bu sekilde, tum ulkeler tarafindan en cok erisilen sitelerden birini boyle cot! diye yasaklamak tamamen "damar tikamak"; yani kanimca bariz bir fasizm ornegi.

sen kolayca manipule edilebilecek bir halkin olasi etkisinden korkarken (gerekce bu olsa gerek. ki apacik da bir "ucmak ne demek, dur yerinde dur" var burada), bu halkin zihniyetini degistirebilecek, ve bunu gerceklestirmekte her turlu bilgiye ihtiyaci olan, bunlarin hepsini ulke leyhine kullanabilecek baska bir halkin damarlarini tikiyorsun.

olacak is degil bu. "dikkatlice izliyor musunuz?". tam su an tirnaginizin, sacinizin filan uzadigi gibi, etrafinizdaki degisim de aynen boyle gerceklesiyor. izlemek ve gormek arasindaki surec birbirine ne kadar yaklasirsa, sonunda gorecegimiz tablo da yuzune o kadar bakilir olacak. diger turlusunu dusunmekten korkuyorum.

Comments:
youtube'un yasaklanması faşizmdir evet ama benim merak ettiğim ekonomiyi nasıl etkileyeceği... merakla bekliyorum
 
bu sefer ciddiye aldılar. eskiden sadece sitelerin adına bir kısıtlama geliyordu.

"hışt" diyerek, "kardeş bir bakar mısın" diyerek erişebiliyorduk.

bu sefer total bir blok geldi. youtube artık bizi duyamıyor.
 
oldu olucak bizim internete girişimiz toplu olarak engellensin. sonucta ne siteler var, allah muhafaza etkileniriz filan!! biz böyle bi milletiz çünkü sahip çıkamayız kendimize, o yüzden küvözde yaşamamız gerekir! yaa hakkaten yuh ama yaa!!
 
demin linkim eksik cikmis galba, tam adres verelim
 
İnternet engellenemez! (Gerçi siz Kanada'dasınız ama Türk okurlarınız için. :))

http://youtubeproxy.org/default.aspx?prx=http://youtube.com
 
ne güzel freaks and geeks izliyorduk.
 
bilmem. youtub yasaklaninca normalde evde oturup yutub izleyen insanlar sikintidan disari cikip alisveris mi yapacaklar?

yani simdi cidden yutub duyamiyor yani turkiye'yi. cok acayip. korkunc yahu.

ben senden degil, cevrenden korkuyorum toplumu yani. toplumu da gollumler olusturuyor zaten.

anlamadim ben. yani bir sivil toplum yok diye, bu kadar da tepesine cikilmaz insanin. sahi neden sivil toplum yok. herkes bunu dusunmekle mesgul oldugundan olabilir, hmm.
 
kötü bir rüyaydı, uyandık geçti.
 
Yorum Gönder



<< Home

Archives

10/2006   11/2006   12/2006   01/2007   02/2007   03/2007   04/2007   05/2007   06/2007   07/2007   09/2007   11/2007   12/2007   01/2008   05/2008   06/2008   09/2008   10/2008   03/2009   05/2009   09/2009   01/2010   08/2010  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?